De myPhonak-app

Door: Bas Wesche
Met de myPhonak-app maak je van je mobiele telefoon een handige afstandsbediening voor je Phonak hoortoestellen. Zo kan je heel eenvoudig het volume van de hoortoestellen regelen of een ander luisterprogramma kiezen. Ook is het mogelijk om bij oplaadbare hoortoestellen de batterijstatus af te lezen. Het is niet mogelijk te telefoneren via de myPhonak-app, hiervoor moet een andere verbinding worden gemaakt in de mobiele telefoon. In dit BLOG geef ik jullie een aantal handvatten om ervoor te zorgen dat de myPhonak-app optimaal werkt.
- Start de telefoon minimaal één keer per week helemaal opnieuw op. Schakel deze dus uit en in, dit zorgt voor meer stabiliteit, niet alleen voor de myPhonak-app maar ook voor andere apps die op de telefoon staan.
- Open de myPhonak-app alleen als je een bijstelling wilt doen, zodra je de bijstelling hebt gedaan sluit de myPhonak-app dan volledig af. Wanneer de myPhonak-app open blijft staan is het mogelijk dat de bijstelling niet wordt bevestigd en schiet deze terug naar de standaard instellingen.
- Zet de functie “blijf verbonden” uit.
“Blijf verbonden” zorgt voor een constante verbinding met de myPhonak-app, dit lijkt ideaal maar kan voor instabiliteit zorgen. Door “blijf verbonden” uit te schakelen wordt er bij het openen van de myPhonak-app altijd een verse verbinding gemaakt waardoor de synchronisatie tussen hoortoestellen en myPhonak-app altijd optimaal is. Vind je de constante verbinding erg belangrijk en zet je “blijf verbonden” liever niet uit, dan adviseren wij de myPhonak-app altijd op de achtergrond af te sluiten. Mocht er dan toch een moment zijn waarop de verbinding mislukt, schakel de hoortoestellen dan uit en in en start ook de telefoon helemaal opnieuw op.
Om “blijf verbonden” uit te schakelen ga je in de myPhonak-app naar “apparaten”, vervolgens naar “verbindingsbeheer” en schakel daar “blijf verbonden” uit.
- Zorg ervoor dat het werkgeheugen van de mobiele telefoon altijd optimaal is. Wanneer er op de achtergrond veel meldingen en apps openstaan heeft de telefoon erg veel moeite de hoortoestellen aan de myPhonak-app te koppelen. Leeg dus iedere dag het meldingencentrum en sluit de openstaande apps op uw telefoon.
- Schakel systeemgeluiden uit, zoals toetsenbord- en vergrendelgeluiden. Wanneer deze aanstaan schakelt het hoortoestel bij iedere melding die de telefoon produceert naar het streamings-programma. Dit zorgt ervoor dat een zelf aangemaakt programma niet kan worden bevestigd. Schakel dus altijd de toetsenbord- en vergrendelgeluiden uit, dit kan in de instellingen van de telefoon.
Met de bovenstaande tips is de kans groot dat de myPhonak-app weer optimaal werkt. Verder is het belangrijk om ervoor de zorgen dat de mobiele telefoon en de myPhonak-app altijd is voorzien van de nieuwste software-versie.